Wołosate - Halicz - Tarnica - Wołosate

Cała trasa liczy 22 kilometry. Czas przejścia średnim tempem (3,7 km/h) z kilkoma przerwami to 6 godzin. Proponowana wycieczka to atrakcyjne przejście w formie pętli przez Tarnicę, a pierwsze niesamowite widoki możemy zacząć podziwiać po dziewięciu kilometrach.

Jako punkt startu oznaczono ‘ostatni na szlaku’ parking w Wołosatym. Kosztuje on ok. 12-13 złotych za cały dzień od samochodu i nie ma stawek godzinowych. W sezonie turystycznym wzdłuż drogi stoi zazwyczaj wiele zaparkowanych aut, aż do punktu kasowego po lewej stronie. Tu kupujemy bilet - co ciekawe nieco tańszy niż bezpośrednio na Tarnicę i ruszamy prosto starą asfaltową drogą.

Później według oznaczeń obieramy kierunek na przełęcz Bukowską, skręcając z szerokiej drogi w lewo na nieco węższą kamienistą dróżkę. Zaskoczyć może pojawiający się po około 5 km odcinek asfaltowy.
Po 8 kilometrach do dyspozycji jest toaleta - sucha ekologiczna, następnie po przejściu 50 metrów zdobywamy Przełęcz Bukowską i skręcamy w lewo, gdzie mamy wiatę, w której można odpocząć i zregenerować siły.

Z tego miejsca zaczynamy podążać w kierunku szczytu Halicz typowym bieszczadzkim szlakiem. Po 15 km od startu mamy kolejną wiatę przy przełęczy Goprowców. Stąd podchodzimy chwilę pod górę po stopniach - progach przeciwerozyjnych. Osiągamy przełęcz pod Tarnicą, wchodzimy na najwyższy po polskiej stronie bieszczadzki szczyt. Schodzimy chwilowo tą samą trasą na przełęcz i dalej z górki do Wołosatego czyli do miejsca startu.