Otryt

Trasa częściowo terenowa na rower górski. Dystans do pokonania to 40 kilometrów. Czas przejazdu tempem spacerowym to 5,5 godziny.

Start został oznaczony na parkingu pod kościołem w Lutowiskach. Kierujemy się w dół i skręcamy w prawo przy drewnianym przystanku autobusowym.

Jedziemy cały czas zgodnie z zielonym i niebieskim szlakiem. Skręcamy w prawo i jedziemy drogą ułożoną z betonowych płyt. Dojeżdżamy do altanki przy której należy skręcić w stronę Chaty Socjologa tak jak na oznakowaniu. Jedziemy szutrową drogą. Szlak do schroniska wiedzie w górę przez las, natomiast kierujemy się leśną szutrową drogą w prawo.

Teraz poruszamy się drogą nadleśnictwa należy mieć na uwadze możliwość prowadzenia ścinki drzew wraz z zakazem wstępu i poruszania się leśnych wehikułów tą drogą.

Droga jest przyjemna, wyłączona z ruchu samochodowego, pokonujemy niewielkie przewyższenia. Na trasie po siedmiu kilometrach od startu napotykamy dedykowaną rowerzystom altankę ze stojakiem rowerowym! Niewiele dalej następuje rozwidlenie drogi. Obieramy kierunek w lewo drogą pnącą się w górę.

Na 10,6 kilometrze trasy czeka na nas druga identyczna rowerowa altanka. Jeżeli wcześniej padało, pogoda jest niezbyt pewna albo nie masz ochoty jeździć dalej bardziej terenowo to warto rozważyć w tym miejscu powrót tą samą drogą.

Kończy się wygodna szeroka szutrowa droga, dojeżdżamy do szlaku niebieskiego. Skręcamy w lewo w stronę Chaty Socjologa. Droga miejscami nieco błotnista zwłaszcza po opadach.

Dojeżdżamy do owianej wieloma legendami Chaty Socjologa. Jeśli gospodarze mają chwilę czasu chętnie porozmawiają. Jedziemy dalej wzdłuż szlaku. Następnie kierujemy się wg oznaczenia na drzewie w stronę Chmiela. Biegnie tędy też szlak konny oznaczony pomarańczową kropką na białym kwadracie. I tak też jedziemy. Droga idzie mocno w dół. Później szlak konny kieruje się w lewo, jedziemy drogą trzymając się prawej strony i wyjeżdżamy na granicy lasu i pola. Widzimy zabudowania po prawej stronie i drogę w dolinie. Ponieważ droga na wprost najpewniej jest zagrodzona drutem kolczastym. Proponuję zjechać przez pole w dół do drogi między domami zachowując ostrożność. Sprawdzaj po drodze swoją lokalizację bo łatwo pogubić się w tej plontaninie dróżek.

Jedziemy drogą asfaltową w dół, na końcu której znajduje się sklep. Nasza trasa wiedzie w lewo, ale warto podjechać kawałek w prawo pod cerkiew w Chmielu. Dalej poruszamy się drogą asfaltową, mijamy po prawej rezerwat śnieżycy wiosennej. Dojeżdżamy do punktu widokowego na przełom Sanu z parkingiem, ławeczkami i budką z napojami czynną sezonowo.

Przejeżdżając przez Smolnik warto skręcić w prawo pod cerkiew - 800 metrów drogą z betonowych płyt. Wracamy do drogi głównej i za 1,5 kilometra od skrętu do cerkwi skręcamy w lewo z drogi głównej. Droga cały czas pnie się delikatnie w górę, dojeżdżamy do miejsca w którym już byliśmy - po lewej szlak prowadzący do Chaty Socjologa, w górę prosto droga którą już jechaliśmy, my skręcamy w prawo w stronę Lutowisk. Wracamy do punktu startu.

KATEGORIA: Co robic?

tel. :

Otryt

Lutowiska

Brzegi Dolne - Łodyna - Ropienka - Leszczowate - Brelików