Gromadzyń | Kolejowa - Jasień

Trasa liczy 7 kilometrów. Polecamy ją na spokojny spacer lub do biegania zwłaszcza po łagodnym grzbiecie góry. Miejscami są strome wejścia i zejścia na których należy uważać kiedy jest mokro, większość trasy przebiega stosunkowo łagodnie.

Wędrówkę rozpoczynamy z bezpłatnego parkingu przy stadionie na ulicy Kolejowej w Ustrzykach Dolnych, gdzie zmotoryzowani mogą spokojnie zostawić pojazd. Z parkingu kierujemy się chodnikiem w lewo idąc równolegle do stadionu. Za ogrodzeniem stadionu kierujemy się w prawo w górę.

Przed nami do pokonania dość strome podejście przez las, które zostanie wynagrodzone ładną panoramą na część Ustrzyk Dolnych, Równię oraz Pasmo Żukowa. Kierujemy się w lewo w stronę górnej stacji wyciągu narciarskiego Gromadzyń.

Z Gromadzynia kierujemy się szlakiem żółtym wzdłuż grzbietu góry, nie schodząc jeszcze w dół. (w dół biegnie nartostrada którą można skrócić wycieczkę w okolice dolnej stacji wyciągu albo na ulicę Jasień). Jednak spacer lub bieg grzbietem góry jest najprzyjemniejszą częścią tej wycieczki.

Na szlaku spotkamy oznaczenie kierujące nas na ulicę Jasień w lewo przez las. Miejscami zejście jest strome. Wychodzimy na polanie z widokiem na Sanktuarium Matki Boskiej Bieszczadzkiej w okolice którego zaprowadzi nas kręta ścieżka. Wracamy chodnikiem kierując się z powrotem na ulicę Kolejową do parkingu. Po drodze polecamy Muzeum Młynarstwa i Wsi oraz Karczmę we Młynie które będziemy mijać po lewej stronie.